که چرته څوک په مانځه کی وخاندی نو مونځ یی ماتیږی اودس یی نه ماتیږی: دلیل نمبر1/“ہشام وایی چه زما ورور په مانځه کی وخندل ، هغه ته عروه د مونځ دوباره کولو اویل ،اودس کولو یی ونه ویل۔ “ (مصنف ابن ابی شیبہ: ۳۸۷/۱، وسندہ صحیح) دلیل نمبر2/: عن عطاء فی الرجل یضحک فی الصلاۃ، قال؛ ان تبسم فلا ینصرف ، وان قھقہ استقبل الصلاۃ، ولیس علیہ وضوء. “امام عطاء بن ابی رباح د هغه چا باره کی وفرمایل: چه څوک مانځه کښ وخاندی ، که چرته تبسم یی ظاہر کړو، نو مونځ یی نه ماتیږی، لیکن که چرته په زوره یی وخندل نو مونځ به دوباره کوی ، البتہ اودس پری نیشته۔” (مصنف ابن ابی شیبہ:۳۸۷/۱، وسندہ صحیح) دلیل نمبر3/: عبدالرحمٰن بن قاسم وایی: ضحکت وأنا أصلی مع أبی، فأمرنی أن أعید الصلاۃ.”ما د خپل پلار سره مونځ کولو چه په خندا شوم ,هغه ماته د مانځه دوباره کولو حکم وکړو” (مصنف ابن ابی شیبہ: ۳۸۷/۱، وسندہ صحیح) دلیل نمبر4/: محمد بن سیرین تابعی وایی :کانوا یأمر وننا و نحن صبیان، اذا ضحکنا فی الصلاۃ أن نعید الصلاۃ. “په ماشوموالی کی چه به کله مونږ مانځه کی په خندا شولو نو علماوو به مونږ ته دوباره د مونځ کولو. حکم کولو۔” (مصنف ابن ابی شیبہ:۳۸۸/۱ وسندہ صحیح) د امام احمد بن حنبل (مسائل احمد لابن ھانی:۷/۱) ، امام شافعی(الام للشافعی:۳۱/۱) ، امام اسحاق بن راہویہ (مسائل احمد و اسحاق:۲۰/۱) هم دا فتوی ده ۔ امام ابوبکر ابن ابی شیبہ فرمایی:یعید الصلاۃ و لا یعید الوضوء. “مانځه کی خندلو والا به مونځ دوباره کوی , لیکن اودس به نه کوی۔ ” (مصنف ابن ابی شیبہ:۳۸۸/۱) دلیل نمبر5/: عن عطاء عن جابر قال؛ کان لا یری علی الذی یضحک فی الصلاۃ وضوءا. “عطاء بن ابی رباح وایی (صحابی رسول) سیدنا جابر (بن عبداللہ الانصاری) رضی اللہ عنہ مونځ کښ خندلو والا باندی اودس خیال نه کولو ۔” (سنن الدارقطنی:۱۷۳/۱، ح: ۶۵۰، و سندہ حسن) : حافظ ابن المنذر (م: ۳۱۸ھ) لیکی: أجمع أھل العلم علی أن الضحک فی غیر الصلاۃ لا ینقض الطھارۃ ولا یوجب وضوءا أجمعوا علی أن الضحک فی الصلاۃ ینقض الصلاۃ. “پدی خبره د اہل علمو اجماع و اتفاق دیی چه د مونځ نه علاوہ خندا اودس نه ماتوی او نہ اودس واجبوی,پدی خبره هم اجماع ده چه مانځه کی خندلو سره مونځ ماتیږی۔” (الاوسط لابن المنذر: ۲۲۶/۱) تقلید پرست جمہورِ امت وایی که چا په مانځه کی وخندل نو اودس به دوباره کوی, هغوی اودس مات ګنړی په خندا باندی ، حالانکہ دی باره کی هغوی سره صحیح دلیل نیشته .